مشکلات رایج کیبورد ها و تعمیر انها

مشکلات رایج کیبورد ها

کار نکردن یک یا چند دکمه کیبورد: در چنین مواقعی احتمالا با یک مشکل در خود این دکمه‌ها مواجه هستیم.

کار نکردن همه دکمه های کیبورد: وقتی همه دکمه‌های کیبورد کار نکنند مشکل به جز در کیبورد، می‌تواند در بخش‌های دیگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما هم باشد.

شکستن دکمه های کیبورد: چنین مواردی به سادگی با تعویض دکمه کیبورد حل می‌شود.

جا به جا تایپ شدن حروف کیبورد: مشکل باید ریشه‌یابی شود. گاهی این مشکل به خاطر تمیز نکردن کیبورد لپ تاپ و گیر کردن آشغال لا به لای دکمه‌هاست. به هر حال با باز کردن کیبورد اشراف بهتری می‌توان به مشکل پیدا کرد.

چسبندگی یک یا چند دکمه: برخی اوقات ریخت مایعات مخصوصا مایعات شیرین مانند شربت و یا قهوه شیرین بر روی کیبود٬ اگر منجر به سوختن لپ تاپ و خرابی های شدیدتر نشوند٬ قطعا کارکرد کیبورد را مختل میکنند که با تمیز کردن آن٬ این مشکل بر طرف خواهد شد.

تعمیرات کیبورد لپ تاپ

لپ تاپ به خاطر سیستم فشرده‌ای که دارد باز کردنش مهارت ویژه‌ای می‌طلبد. بستنش هم همینطور! هر لپ تاپی یک شیوه مخصوص به خود برای باز کردن دارد. شما در عکس روبرو می‌توانید ببینید که پشت یک کیبورد چه خبر است.

به هر حال اگر کیبورد شما دچار مشکل شده و شما می‌خواهید خودتان نگاهی به داخل لپ تاپ انداخته و پشتش را باز کنید، باید ابتدا باتری لپ تاپ را خارج کنید و پیچ‌ها را همگی باز کنید. این پیچ‌ها را باید به خاطر بسپارید که هر کدام مال کجا هستند.

یا اینکه بدون باز کردن پشت لپ تاپ فقط به کی بورد اکتفا کرده و سعی کنید قاب آن را از لپ تاپ در بیاورید. افراد معمولا در این مرحله به قاب آسیب می‌رسانند. قاب کیبورد در عین حال که انعطاف‌پذیر است به راحتی می‌شکند. خیلی از افراد با نوک چاقو تلاش می‌کنند آن را بیرون بکشند غافل از اینکه کیبورد با کمک پین‌هایی به لپ تاپ متصل شده و کشیدن آن به بیرون بدون آزاد کردن پین‌ها فقط باعث خمیده شدن آن‌ها یا آسیب دیدن قاب کیبورد می‌شود. پس برای آزاد کردن پین‌ها باید سعی کنید آن‌ها را با یک پیچ‌گوشتی ریز به داخل فشار دهید و با یک دست دیگر قاب را آزاد کنید و بیرون بکشید. این پین‌ها اگر به داخل فشار داده نشوند هرگز اجازه نمی‌دهند کی بورد لپ تاپ شما به راحتی جدا شود و اصلا کارشان همین است!

بعد از جدا کردن کیبورد باید خیلی حواستان به اتصالات آن به مادربورد یا اجزای دیگر باشید. در برخی مدل‌ها جدا کردن ضامن کابل کار راحتی است و در برخی دیگر نه! به هر حال مادربورد شوخی ندارد. اگر بخواهید کیبورد را کامل جدا کنید باید این اتصال را قطع کنید. موقع بستن هم خیلی دقت کنید چون آسیب رساندن به مادربورد معادل است با یک خرج بزرگتر برای یک مادربورد سالم که اصلا قابل مقایسه با هزینه تعمیرات کیبورد یا تعویض قطعات کیبورد نیست.

بهتر است کار را ازین جلوتر نبرید و اگر قصد تمیز کردن کیبورد یا بررسی دکمه‌ها را دارید کارتان را انجام بدهید، چون اگر بخواهید اتصالات تاچ پد، اسپیکر، دکمه پاور و… را هم دستکاری کنید تا دسترسی بیشتری داشته باشید به دردسر می‌افتید. این کابل‌ها را اگر بعد جا به جا متصل کنید این می‌تواند کار لپ تاپ شما را یکسره کند.

شما تا به حال به قیمت صفحه کلید کامپیوتر  فک کرده اید؟ با کیبورد لپ تاپ خود دچار مشکل شده‌اید؟ چه مشکلی؟ آیا تا به حال خودتان اقدام به باز کردن کیبورد کرده‌اید؟ نظرات و سوالات‌تان را ما در میان بگذارید..

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...