قبل از خرید صفحه کلید حتما این مطلب را بخوانید

بسیاری از افراد مقداری از زمان خود را در پشت کامپیوتر سپری می کنند ، و دکمه های کیبورد را برای انجام کارهای مختلف فشار می دهند. مانند کارهای در زمینه تایپ کردن و یا سرگرمی بازی گمینگ و انجام کارهای کارمندی گرفته ، پروژه های دانشگاهی و غیره را در زمینه کاری خود انجام می دهند. برای هر کامپیوتر یک صفحه کلید یا کیبورد بسیار ضروری است.

کیبورد ها در درجه اول برای تایپ کردن مورد استفاده قرار میگیرند اما واقعاً می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. با چند ویژگی اضافی ، آنچه کیبورد شما می تواند برای شما انجام دهد باعث می شود شما در کارهای روزانه از آن استفاده کنید.

وقتی صفحه کلید قدیمی شما از کار افتاده و نیاز به تعویض دارد ، طبیعتاً به دنبال همان مدل صفحه کلیدی هستید که به آن عادت کرده اید. اما با وجود انواع زیادی از صفحه کلیدها که هر روز به بازار عرضه می شوند ، ممکن است صفحه کلید مورد نظر مناسب شما نباشد. (اگر به دنبال شبیه به کیبورد قدیمی خود هستید احتمالاً به خاطر قدیمی بودن در بازار موجود نباشد).

در زیر نکاتی را که باید برای انتخاب یک صفحه کلید کامل رایانه که با تمام نیازهای محاسباتی شما مطابقت داشته باشد را ذکر کرده ایم.

1. نوع کار
انواع صفحه کلیدهای رایانه ای امروزه در بازار موجود است که هر کدام با تمرکز بر روی ویژگی های خاص طراحی شده اند تا متناسب با اهداف خاص طراحی شوند. اولین کاری که باید در نظر بگیرید نوع کارهایی است که با صفحه کلید خود انجام خواهید داد.

صفحه کلیدهایی وجود دارد که با عنوان کیبورد مخصوص بازی طراحی شده اند. اگر یک گیمر حرفه ای هستید یکی از مدل های معرفی شده کیبورد مخصوص بازی را خریداری کنید. بهترین صفحه کلید بازی ترکیب کلید های خاص بازی برای کمک به بازی گیم های کامپیوتری هستنند. اگر برای تایپ یا مشاغل شغلی خود می خواهید به مدت طولانی پشت کامپیوتر هستید ، یک صفحه کلید مناسب با حرفه ای خود را تهیه کنید که یک تجربه تایپ عالی و راحت را به شما ارائه می دهد.

اگر یک حسابدار هستید نیاز به کار با اعداد دارید ، بهتر است از صفحه کلید با صفحه کلید عددی را انتخاب و خرید کنید. کار شما تا حد زیادی راحت می کند.

2. کلیدها (دکمه)
هنگام خرید صفحه کلید رایانه ، اولین کاری که باید انجام دهید شما باید بررسی کنید. که آیا با آن حس رات بودن را دارید آیا راحت تایپ می کنید بعد انتخاب و خرید کنید.

3. سازگاری
امروزه بیشتر صفحه کلیدها از طریق درگاه های USB به رایانه متصل می شوند. درگاه های قدیمی PS / 2 تقریباً منسوخ هستند . صفحه کلیدهای بی سیم از طریق بلوتوث به سیستم متصل می شوند و پخش صفحه کلید کابل USB به سختی می توانند تنظیم شوند. برای استفاده از کلیدهای عملکرد ، بیشتر کیبوردها به برخی نرم افزارهای نصب شده روی رایانه شما احتیاج دارند. قبل از خرید نسخه اصلی ، اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید با سیستم شما سازگاری داشته باشد.

4. طراحی
طراحی و معماری صفحه کلید تفاوت زیادی با مدل های قدیمی دارد. براساس طراحی ، صفحه کلیدها را می توان به صورت استاندارد ، بازی و ارگونومیک دسته بندی کرد .

صفحه کلیدهای استاندارد رایج ترین انواع هستند. این روزها ، کیبوردهای استاندارد علاوه بر مجموعه استاندارد 104 کلید ، دارای کلیدهای چندرسانه ای نیز هستند. صفحه کلیدهای بازی برای اهداف گیمینگ طراحی شده اند. که شامل کلیدهای چندرسانه ای و سایر کلیدهای مخصوص بازی هستند.

صفحه کلیدهای ارگونومیک به گونه ای طراحی شده اند که بتواند دست ها را به طور طبیعی قرار دهد و کرنش را با ارائه یک استراحت مناسب مچ دست به حداکثر برساند. آنها مطمئناً گران قیمت هستند اما ارزش هزینه کردن را دارند.

کسانی که از رایانه خود در تاریکی استفاده می کنند ممکن است صفحه کلید را با روشنایی ترجیح دهند. کسانی که روی قابلیت حمل و نقل متمرکز شده اند ممکن است بخواهند یک صفحه کلید قابل انعطاف پذیر و تاشو تهیه کنند که فضای زیادی را در کیف های خود نگیرد.

بسیاری از تولید کنندگان ایده های هوشمندانه زیادی را در طراحی صفحه کلید خود به کار برده اند. یکی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برطرف سازد.

5. سیم کیبورد بی سیمی
تنظیمات سیم و بی سیم هر دو جوانب مثبت و منفی خود را دارند . تنظیمات بی سیم ، کمی سخت است ولی کیبورد سیمی شاید کمی بی این طرف وان طرف بردن سخت باشد.

برای بازی ، صفحه کلیدهای بی سیمی بهتر از سیمی است چون برای نشتن در عقب و از فاصله دور نگاه کردن با بی سیمی راحت تر است و شاید در سیمی با کبود سیم مواجه شوید. ، مانع از گیم پلی می شوند. صفحه کلیدهای بی سیمی از باتری استفاده می کنند، که هر از گاهی نیاز به شارژ یا تعویض آن دارند. این به هزینه اضافی نیاز دارد . ولی در کیبورد های سیمی بدون باتری کار می کنند و نیاز به باطری نیست.

6. کلیدهای عملکرد اضافی
برای سرعت بخشیدن به کار خود خود ، بسیاری از صفحه کلیدها این روزها دارای کلیدهای عملکردی اضافی برای راه اندازی برنامه ها ، کنترل میزان صدا ، کنترل پخش کننده موسیقی و غیره هستند. همچنین کلیدهای مدیریت نیرو ، طرح بندی شخصیت های خاص و کلیدهای میانبر قابل تنظیم را دارند که در بعضی مواقع بسیار مفید هستند. برخی از صفحه کلیدها با یک تاچ پد یا یک مینی جوی استیک برای تعویض ماوس همراه هستند.

7. قیمت
بسته به امکاناتی که در آنها وجود دارد ، صفحه کلید را در بازار با قیمت های مختلف بالا و پایین می کند و تاثیر زیادی در گران و ارزان بودن محصولات دارد. بدیهی است هرچه ویژگی و امکانات آن بیشتر باشد ، گرانتر است. به دنبال کیبوردی باشید که شرایط و هزینه آن را دارید . باهوش باشید و برای چیزهایی که واقعاً نیازی به آنها ندارید هزینه نکنید.


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...